برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی فعالیت های مالی شرکت در کلیه زمینه های تنظیم اسناد، رسیدگی و تشخیص حساب، پرداخت هزینه های جاری و عمرانی، نگهداری حسابها، تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی در چارچوب قوانین و مقررات و اتخاذ تصمیم مناسب در جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز
نظارت بر اجرای طرح های طبقه بندی مشاغل و انجام اصلاحات لازم و ارائه پیشنهادات لازم به مراجع ذیصلاح جهت تأیید و تصویب
وصول درآمدها و هزینه ها و اعمال تمهیدات لازم به منظور رفع مغایرت ها و تهیه گزارشات مدیریتی در خصوص درآمدها و هزینه ها با هماهنگی معاونت های مربوط
انجام کلیه عملیات کارگزینی شامل: امور انتصاب، ترفیع، انتقال، جابجایی، بازخرید سنوات خدمت، استعفا، مأموریتها و مرخصیها، صدور احکام و ابلاغهای مربوطه و سایر امور مربوطه
انجام هماهنگی ها و اقدامات لازم در اجرای برنامه ها و طرح های حقوق و مزایا، بازنشستگی، رفاه و سایر مسائل مربوط به نگهداری نیروی انسانی از قبیل پوشش های بیمه ای، تسهیلات مالی و غیرمالی، امور درمان، خدمات عمومی، رفاهی و ایمنی پرسنل بر اساس قوانین و مقررات مورد عمل
برنامه ریزی و هماهنگی جهت استقرار سیستم های مکانیزه اداری و به روز نگهداشتن آن
نظارت بر عملکرد سیستم مکاتبات اداری و ثبت و صدور نامه ها و حفاظت از سیستم بایگانی اسناد و مدارک در پرونده های پرسنلی و اداری و سیستم مکانیزه و نظارت بر امحاء اسناد و مدارک منسوخ براساس صوابط و دستورالعمل های مورد عمل
برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد و نحوه نگهداری ساختمان ها، دستگاه ها، ماشین آلات، تأسیسات، ابنیه و فضای سبز،نامه رسانی و سایر خدمات مورد نیاز
نظارت بر عملیات مناقصه و مزایده و استعلام مربوط به خرید و فروش اقلام و نیازهای تدارکاتی و سیستم انبارداری و نگهداری اموال
برنامه ریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط در زمینه بررسی اقتصادی و تحلیل هزینه و منفعت روش ها و ارائه همکاری های لازم از طریق واحدهای مربوطه برای تدوین روش هایی که منجر به سوددهی شرکت می شود
انجام هماهنگی با سایر حوزه های شرکت در زمینه تدوین بودجه سالانه و همکاری برای تهیه موافقتنامه های شرکت با مجریان طرحها به منظور کنترل و هماهنگی مسائل اداری و مالی